Pierca naveln, Navelpiercing

Inledning
Har du bestämt dig för att pierca naveln? Innan du skaffar det så finns det saker som du bör veta om navelpiercingar. Det finns en hel del myter och osaningar om att pierca naveln. Vi vill presenterar vad som är riktigt och sant om navelpiercingar.

Den populäraste piercingen hos kvinnor är i naveln och det förekommer i princip inte alls hos män.

Undvik
Första tiden bör du försök att undvika att använda byxor som sitter tight och trycker mot piercingen. De två första veckorna bör du undvika att bada bastu, sola solarium samt badhus/simbassänger.

Läkningstid
Läkningstiden för en piercing i naveln är cirka tre till tolv månader.

Rengörning
Rengör två gånger per dag. Om det finns sårskorpor på navelsmycket ta bort dessa från både smycke och hålsmynningen. Använd ljummet vatten och tex. tops.

Risker
Det finns i princip inga allvarliga risker med piercing, men det finns ändå flera saker som du bör tänka på för inte få problem.

Pris
Priset för navelpiercing samt navelmycke varirera mellan olika salonger. Men ett cirka pris för allt är cirka 600 till 800 kr.


- verkar ju inte vara något problem? :)


Kommentarer
Postat av: Malini

Du måste berätta för mig sen hur det kändes! Det är bra att du gör före mig för då kan du berätta om det gjorde ont elr inte, malin är nervös! Jag ska beställa tid nästa vecka jag med :D

2010-12-31 @ 14:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback